Reizen Wereldhavens

Wereldhavens

-

Vandaag de dag vervullen de havens nog steeds een belangrijke rol in de wereldeconomie. De havens zijn de distributiecentra waar dagelijks vele goederen worden verhandeld. Opslag en overslag van goederen en opslag en overslag van olieproducten zijn een tweetal belangrijke speerpunten van het havenbedrijf. De grootste havens ter wereld bevinden zich veelal in China. China is de laatste jaren enorm gegroeid met grote havenbedrijven. De grootste haven ter wereld bevindt zich in Shanghai. Shanghai heeft enorm geïnvesteerd om dit doel te kunnen bereiken. Havens werden uitgediept tot 15 meter om de nieuwste schepen te kunnen onthalen die tot 13.000 containers kunnen bevatten. De havens van Ningbo-Zhoushan en Yangshan Shanghai zijn diepwaterhavens. Shanghai besteedde 12,8 miljard yuan aan de uitbouw van zeven aanlegplaatsen langs de 2,35 km lange kustlijn. Door al deze investeringen staat Shanghai op een stevige eerste plaats. De grootste haven van Europa bevindt zich nog steeds in Rotterdam.

Rotterdamse Haven

Rotterdam wordt wel de toegangspoort van Europa genoemd. Het havengebied is enorm uitgestrekt. Rond de 180.000 mensen werken dag en nacht om jaarlijks zo’n 461.200.000 ton goederen van 29.000 zeeschepen te lossen in de haven van Rotterdam. Het havengebied bestaat uit een aantal sectoren, Europoort, de eerste en tweede Maasvlakte, Botlek en Pernis. Er worden verschillende vormen van transport gebruikt in het Havengebied. Via de spoorlijn worden goederen van en naar de schepen vervoerd, uiteraard vindt een groot deel van het vervoer plaats via enorme containerschepen. Daarnaast worden veel containers op trekkers vervoerd naar hun bestemming. Veelal zijn dit zware last trekkers of gevaarlijke stoffen trekkers. Om het Rotterdams havengebied aan een groot publiek te kunnen tonen worden jaarlijks in september de Wereld Havendagen georganiseerd. Dit is een driedaags evenement waar allerlei activiteiten worden georganiseerd en je ook een kijkje in de schepen en achter de schermen kan nemen.

Toekomst van de Wereldhavens

De havenbedrijven in de wereld laten nog steeds een gezonde groei zien. Er zijn echter ook wel onzekerheden. De Brexit zal een verandering teweegbrengen is de verwachting. Na het vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie wordt het duurder om zaken te doen met Engeland. Naar verwachting zullen na de brexit minder goederen heen en weer gaan tussen Engeland en het vasteland van Europa. De andere zorg is de handelsoorlog tussen China en de Verenigde Staten. Die is slecht voor de wereldhandel en dat zal ook in de havensector te merken zijn.

Recente berichten

Het verschil tussen CBD olie en wietolie

Het zal je misschien niet ontgaan zijn dat winkels die verzorgingsproducten verkopen ook steeds vaker CBD olie in de...

Tips voor als je van plan bent om geld te lenen voor een motor

Er zijn verschillende redenen waarom jij van plan kan zijn om een motor te gaan kopen. Voor veel jongens...

De voordelen van een moederfiets

Nederland is een fietsland en als sportieve ouder fiets je wat af met je kinderen, vaak met een of...

Je auto verkopen

Er zijn veel mensen die er aan zitten te denken om hun auto te verkopen. Vaak is het verkopen...

Met online bookmakers kan je gokken op voetbalwedstrijden

Al sinds het begin van de mensheid wordt er op zaken gegokt. Waar het in de tijd van de...

Je huis zo veilig mogelijk maken

Het is uiteraard erg belangrijk dat een woning veilig is. Er zijn verschillende dingen die ervoor kunnen zorgen dat...

Aanbevolen

Met online bookmakers kan je gokken op voetbalwedstrijden

Al sinds het begin van de mensheid wordt er...

Led verstralers voor motoren kopen?

Ben jij op zoek naar led verstralers voor motoren?...

AanbevolenRELATED
Aanbevolen voor jou!